Reklamacje

 

  • Sprzedający zobowiązany jest informować klienta o warunkach i sposobie reklamacji włącznie z informacjami na temat gdzie można zrealizować reklamację i o wykonywaniu napraw gwarancyjnych. Zasady reklamacji muszą znajdować się w miejscu widocznym dla klienta.
  • Sprzedający zobowiązany jest przyjąć reklamację tam, gdzie możliwe jest złożenie reklamacji ze względu na sprzedawane towary/oferowane usługi bądź w określonym miejscu. Zasada ta traci ważność gdy naprawy dokonuje osoba trzecia.
  • W czasie godzin pracy musi być obecny pracownik zajmujący się przyjmowaniem reklamacji
  • Sprzedający bądź pracownik czy inna osoba do tego przeznaczona, zobowiązana jest odnotować reklamację natychmiast, w skomplikowanych przypadkach do 3 dni roboczych. Do tego czasu nie wlicza się czasu niezbędnego do specjalistycznej oceny wady. Realizacja reklamacji nie może trwać dłużej niż 30 dni. Po upłynięciu tego czasu klient ma takie same prawa, jak w przypadku wady, której nie da się usunąć. Sprzedający jest zobowiązany, gdy nie uzna reklamacji do 3 dni roboczych, produkt odesłać do ekspertyzy na własny koszt. Sprzedający jest zobowiązany na żądanie organu kontroli pokazać dowód wysyłki bądź wyniki oceny specjalistycznej.
  • Sprzedający jest zobowiązany przy składaniu reklamacji wydać klientowi potwierdzenie.
  • Sprzedający jest zobowiązany wydać pisemne potwierdzenie o rozpatrzeniu reklamacji najpóźniej w ciągu 30 dni od daty rozpatrzenia reklamacji.
  • Sprzedający jest zobowiązany prowadzić ewidencję o reklamacjach i udostępnić do wglądu na żądanie organu kontroli. Ewidencja o reklamacji musi zawierać informacje o dacie zgłoszenia reklamacji i sposobie rozpatrzenia reklamacji.
  • Zobowiązania zawarte we fr. 4 odnoszą się również do osoby, która jest wyznaczona do wykonania naprawy.

 

Reklamacje klient wnosi poprzez dostarczenie towaru do firmy sprzedającego. Koszty przesyłki towaru reklamowanego do firmy pokrywa klient.

Koszty odesłania towaru reklamowanego pokrywa sprzedający.

 

CZAS TRWANIA GWARANCJI

Towar ma 24 miesięczną gwarancję. W przypadku, gdy gwarancja gwarantowana przez producenta jest dłuższa niż gwarancja wynikająca z prawa, wówczas towarowi przysługuje dłuższy czas trwania gwarancji. Stwierdzanie wad towaru przebiega według obowiązujących przepisów prawnych, norm i postanowień, które nie są w sprzeczności z obowiązującymi prawami Rzeczpospolitej Polskiej. Okres gwarancyjny zaczyna się od momentu przyjęcia przez kupującego doręczonego towaru. Dowód zakupu służy równocześnie jako dowód gwarancyjny do późniejszej ewentualnej reklamacji.

Gwarancja obowiązuje tylko na wady produkcyjne, nie obowiązuje na wady spowodowane nieprawidłowym i bezmyślnym stosowaniem produktu. Sprzedający nie ponosi odpowiedzialności za wady, do których doszło w wyniku transportu towaru.

 

POSTĘPOWANIE W PRZYPADKU WYSYŁKI REKLAMACJI

 

Kupujący składa reklamacje poprzez wysłanie towaru na adres:

 

abc-zoo s.r.o., Nižné Kapustníky 2, 040 12 Košice.

 

 

Gdy kupujący wysyła towar do reklamacji na adres: abc-zoo s.r.o., Nižné Kapustníky 2, 04012 Košice, Słowacja, czas reklamacji może wydłużyć się o czas wysyłki towar z Rzeczpospolitej Polskiej na Słowację. Towar należy wysłać na adres z informacją o reklamacji, która musi zawierać: powód reklamacji, imię i nazwisko osoby reklamującej, adres, e-mail, nr telefonu oraz dowód zakupu (fakturę bądź jej kopię).

 

Towar musi odpowiadać następującym wymaganiom:

 

  • Towar musi być kompletny
  • Towar należy wysłać razem z dowodem zakupu
  • NIE WYSYŁAĆ ZA POBRANIEM. W przypadku wysłania towaru za pobraniem towar nie zostaje przyjęty.
  • Sklep nie ponosi odpowiedzialności za ewentualną stratę/uszkodzenia towaru w czasie transportu. Klient ma obowiązek zapakować towar tak, aby nie doszło do jego uszkodzenia w czasie transportu.

Pozasądowe metody rozwiązywania konfliktów konsumenckich

W związku z art. 4 ust. 1 ustawy z dnia 23 września 2016 r. o pozasądowych metodach rozwiązywania konfliktów konsumenckich  konsument może skorzystać z polubownych sposobów rozwiązywania sporów, więcej informacji na: https://www.uokik.gov.pl/pozasadowe_rozwiazywanie_sporow_konsumenckich.php

 


Strona głównaStrona główna