Pontony

Łodzie gumowe mają wiele zalet nie tylko dla rybaków, ale także innych miłośników sportów wodnych. Największą zaletą pod względem mobilności są pontony, ponieważ do ich transportu nie jest potrzebna przyczepa ani duży samochód. Ponieważ pontony, w przeciwieństwie do tradycyjnych łodzi drewnianych, można opróżniać i ponownie napompowywać, przeciętny ponton można z łatwością przewozić w bagażniku średniej wielkości samochodu. Łódź laminowana nie może zaoferować takiej opcji.

Pokaż więcej arrow_drop_down

Pontony najczęściej wykonywane są z wielowarstwowego PCV, co sprawia, że ​​są trwałe i długowieczne. Te łodzie rybackie mają konstrukcję złożoną z 2-4 komór, co znacząco wpływa na bezpieczeństwo. Jeżeli w czasie użytkowania jedna z komór ulegnie spuszczeniu powietrza, pozostałe będą w dalszym ciągu utrzymywać ponton na powierzchni. Dodatkowo dzięki komorom ponton zachowuje stabilność nawet w przypadku dużych fal. Jego przewrócenie jest prawie niemożliwe, w przeciwieństwie do klasycznych łodzi.

 

Ponton posiada komory wyposażone w zawory bezpieczeństwa, które zapobiegają wypompowaniu powietrza z pontonu. Ogólnie rzecz biorąc, łodzie te mają zawory nadmiarowe ciśnienia wewnątrz komór, aby zapobiec „napompowaniu”.

 

Łodzie typu Dinghy mogą również mieć dolny kil, który pozwala łodzi zachować stabilność i łatwo się ślizgać podczas pracy silnika.

 

Łodzie gumowe Kolibri lub łodzie innych producentów mogą mieć podłogę nadmuchiwaną lub stałą. Podłoga nadmuchiwana jest lekka, ale mniej stabilna, natomiast podłoga pełna (lamelowa lub metalowa) zapewnia większą stabilność i poczucie bezpieczeństwa. Łodzie gumowe dostępne są w różnych długościach, od 190 cm do 450 cm. Na większe wody nadaje się większy ponton z silnikiem, natomiast mniejsze pontony zazwyczaj używa się z wiosłem.

sync
Wczytuję produkty ...